2018 Hoe nu verder ? De start van mijn blog over inbreuk op mijn Intellectueel Eigendom

KUSSENGEVECHT


BLOG door beeldend kunstenaar Ed van der Hoek, de schending van zijn Copyright. Zijn Intellectueel Eigendom, vanuit China, in Nederland. Hoe ga je ermee om ?

Onderstaand screenshot is gewoon een willekeurig voorbeeld van en mijn werk en de manier waarop het wordt aangeboden op AliBaba en AliExpress, Wish, Amazon, DHGate, eBay, LightintheBox en vele vele andere plaatsen.




‘Begin gewoon. Kies een eenvoudig onderwerp en schrijf daarover een blog. Zo oefen je je schrijfvaardigheid en ga je door alle analyses. Je moet een reputatie opbouwen. Je kunt niet met een grote zaak beginnen en verwachten dat anderen het meteen oppikken. Maar als je een blog bijhoudt, krijgen anderen een idee van je werk. Mensen komen naar mij toe en laten zien wat ze gedaan hebben. Leveren ze goed werk af, dan werk ik graag met ze samen. Als je er lol in hebt, aarzel dan niet om er een hobby van te maken. Er zijn niet zo veel mensen die dit werk doen en er is zo veel informatie te vinden. Als je de eerste bent in een land of over een onderwerp, dan kun je zomaar de expert op dat gebied worden.’

Het is een citaat uit een artikel dat verschenen is via Quest over Eliot Higgins, oprichter van onderzoekscollectief Bellingcat. Een tekst van Paul Serail. Ik pikte het op via Blendle op 15 januari 2018.

De tekst inspireert.

Ik moet gewoon brick by brick mijn verhaal op gaan schrijven, want er zijn in mijn kop zo ontzettend veel vragen en onduidelijkheden dat ik het gewoon ga doen. Ik kan dit hoofdstuk in mijn leven gewoon niet afsluiten als ik geen vrede heb gevonden met hoe ik hier tegenover sta en hoe ik hier mee omga.

Er zijn zoveel gemoedstoestanden waarin je terecht komt als blijkt dat je kunstwerken worden gecopieerd. Er zijn zoveel verschillende benaderingen en strategien te bedenken dat je uiteindelijk nergens meer aan toekomt. Je bent slachtoffer, maar hebt een hekel aan de term, want je wit eenvoudigweg niet zo gezien worden. Je wilt niet miepen. Je wilt dit allemaal als een echte vent ondergaan. Je wilt het ombuigen naar een succesverhaal, maar in mijn zucht naar perfectie kan ik het niet in woorden bevatten. Ik loop vast in van alles. Begin iedere keer opnieuw, want het is niet de goede toon. En de flow waarin je zat verandert van een kolkende rivier in een stinkende modderpoel. Wat kan ik in vredesnaam doen ?

Maar ik ben eruit. Stap voor stap ga ik gewoon hardop schrijven. Ik ga gewoon beginnen en ik zie wel waar dit losgeslagen schip gaat stranden. Gaandeweg maak ik u en mezelf duidelijk waar het allemaal over gaat. Gewoon misschien een uurtje per dag of zo. Ik heb geen idee, maar het gaat gewoon gebeuren. Volg mijn blog.


Reacties

Populaire posts